Kdo je úspěšný masér?

Je to ten, který má nejvíce klientů a plno dlouho dopředu? Nebo je to ten, který se stal masérem v prestižním hotelu či lázních? Možná je to také ten, který se stal masérem vybraného sportovního týmu nebo reprezentace? A co ten, který umí účinně odstranit bolesti, vystihnout příčinu potíží a lidé se k němu hrnou zdaleka? Anebo masérka, která má své malé masérské studio, má klientů tak akorát a dobrý pocit, že dělá smysluplnou práci, která ji naplňuje a uživí ji?

Já vnímám, že úspěšní mohou být všichni vyjmenovaní, a může tomu tak být i v mnoha dalších případech. Každý jsme jiný a každý máme jiné dispozice, směřování a jinou představu úspěchu.

Stejně jako když někdo touží po životě v domě se zahradou, v klidu, u lesa a někdo jiný zase v rušném městě, kde se může setkávat s mnoha jinými lidmi a navštěvovat kulturní akce. Oba budou ve svém prostředí spokojeni, a pokud bychom jim jejich zázemí vyměnili, s největší pravděpodobností nebude šťasten ani jeden z nich.

 

Stejně tak představa o úspěchu a naplnění ambicí může pro jednoho maséra vypadat zcela odlišně než pro maséra druhého.

Z uvedeného důvodu nemám příliš v oblibě soutěže jako např. masér roku, protože to naprosto nemůže vystihnout a obsáhnout masérskou profesi, ve které máme více než sto druhů masáží a technik. A zkušený masér – praktik – má stejně po čase svůj nezaměnitelný styl.

 

Kdo je to tedy úspěšný masér?

Spíše než měřítka vnější jsou tu přítomna měřítka, jak každý masér úspěch vnímá a v praxi toto měřítko naplňuje. Dle mých zkušeností je to ten, jehož masáže baví, má svou práci rád. Naplňuje ho a vidí v ní smysl. Masíruje tak, aby to bylo dlouhodobě udržitelné, a cítí se za svou práci adekvátně oceněn.

 

Jak pomocí přirozeného marketingu vytvořit úspěšné a dlouhodobě udržitelné masérské podnikání? Naleznete e-booku: Přirozený marketing pro maserská studia

Pokud se chcete zaměřit více na relaxační masáže, pokračujte zde: Jak pomoci Vašim klientům hluboce relaxovat při masáži?